Borçka Karagöl : Bulutlar İçinde Bir Yeşil Cennet

Otostop ile Karadeniz turuna çıkmışsanız, yanınızda çadırınız varsa kesinlikle en az bir gece konaklamanız gereken yerlerden biri de Borçka Karagöl. Aracınızla ya da farklı bir şekilde geliyorsanız da sabah erken saatlerde gelip, öğleden sonraya kadar burada durmalısınız. Küçük bir tesise sahip olsa da yiyecek ve içeceklerinizi alabileceğiniz son durak Borçka ilçe merkezi.

Borçka Karagöl’e Nasıl Gidilir?

Borçka’ya ulaştıktan sonra, Camili Köyü (Maçahel) veya Karagöl’ü sorduğunuzda hangi yolu kullanmanız gerektiğini anlatan insanlar çıkacaktır. Tabelalar veya telefonunuzdaki navigasyonla da kolayca bulabilirsiniz ancak her nasıl gidiyorsanız karanlığa kalmamanızı öneririz. Eğer Borçka’dan sonra araç bulamazsanız / ya da vakit kaybetmek istemiyorsanız ilçe merkezinden kalkan dolmuşları kullanabilirsiniz.

Borçka ilçe merkezindeki tabela

Karagöl, Camili Köyü (Maçahel) yolu üzerinde sağ tarafa doğru kaldırım taşı ile döşenmiş bir yola sahip. Buraya geldiğinizde tabiat parkının ismi ve Borçka Karagöl Tabiat Parkı hakkında bilgilendirici bir tabelayla karşılaşıyorsunuz. Buradan itibaren haritadan baktığınızda yaklaşık 6 km bir yol göreceksiniz. 1 saat civarında yürüyebileceğinizi düşünebilirsiniz ama iniş çıkışlar size mola hariç 2 saatlik bir yürüyüşe patlayabilir. 🙂 Hava kararmadan 3 saat önce bu noktaya varmanız, tedbirli olmak açısından önemli.

Otostop ile Borçka Karagöl’e Nasıl Gittik?

Sis Dağı’ndan Fındıklı’ya Otostop Çekmek

Sis Dağı : Bulutların İçinde Yaşamak yazımızda anlattığımız, Sis Dağı’ndan indikten sonra direkt Artvin civarına varmaya, daha sonra dönüş yapmaya karar vermiştik. Trabzon şehir merkezi otostop çekmek için gerçekten zor bir yer. Şehirdeki bir kaç yol yapımı çalışması yüzünden otostop çekmesi zor bir noktadaydık. Kendimize güzel bir nokta bulalım derken bir anda önümüzde bir araba durdu. (Bizi almak uğruna biraz trafiği durdurduğu ve kornalara kurban gittiği doğrudur  )

Ezgi’nin önde oturabileceği için “Yaşasın kadın şoför” çığlıkları

Kübra , bizim gibi yolculuk yapmaya özendiğini ama fırsatı olmadığını söyledi. Kısa bir yolculuktu ama yolculuğumuz boyunca tanıştığımıza mutlu olduğumuz insanlardan. O anki yorgunluğumuzda bize yaptığı yardım gerçekten önemliydi. Bizi, yolun daha genişlediği bir noktaya bıraktığı için kendisine çok teşekkür ederiz.

Sonrasında saatin gecikmesinden ötürü Fındıklı’ya kadar varabildik. Geceyi Fındıklı’da geçirecektik fakat kalacak yerimiz yoktu, ayrıca çadır kurmamıza ne tepki vereceklerini kestiremiyorduk. CouchRail‘den bize arkadaşını yönlendiren bir dostumuz, öğretmen evinde yer ayırtmayı teklif etse de kabul etmedik. Tam Fındıklı otogar yanındaki parka (bu parka etraftaki dükkanlara haber verdiğiniz sürece, güvenli bir şekilde çadır kurabilirsiniz.) çadırımızı kuracaktık ki Ezgi’nin aklına bir arkadaşının burada oturduğu geldi. E, bir ev ve muhabbet edeceğimiz birkaç insana daha hayır diyemedik.

Fındıklı’dan Borçka’ya Otostop Yolculuğu

Fındıklı’daki arkadaşlarımızın evinde bizden başka misafirler de vardı. Muhabbetlerimiz esnasında öğrendik ki hep birlikte (evde olanlardan daha fazlası da var) Borçka Karagöl’e otostop ile gidip, kamp kuracaklarmış. Biz de oraya gidecektik ve sabah birlikte yola çıkmaya karar verdik. Sayımız çok olduğundan ikiye bölünüp otostop çekmeye karar verdik. Toplamda 7 kişi, 3-2-2-2 şeklinde ayrılmıştık. Ezgi ile birlikte araba bulup diğer iki kişiyi de yoldan almıştık. Bindiğimiz araç Arhavi’ye kadar gidiyordu ve Arhavi’ye geldiğimizde Karadeniz’in o mola vermeyen yağmurları yine bizi karşılıyordu.

Karadeniz’de haftada 2 kez yağmur yağarmış, biri 3 gün diğeri 4 gün sürermiş

Gittiğimiz tarihler, hemen 15 Temmuz’un ertesi olduğundan şehirlerde güvenlik önlemleri üst düzeylerdeydi. Arhavi girişinde polis memurları nöbetteydi. Kendilerinden Borçka’ya gitmek için araç durdurmalarını rica ettik. Otostop çekmek için yola çıktığınızda insanlardan yardım istemekten çekinmemelisiniz. Karadeniz insanı görebileceğiniz en yardımsever insanlardan. Bu yüzden eğer ihtiyacınız varsa, yardım istemekten çekinmeyin.

Polislerin yemek molası olduğundan, biraz muhabbet ettik ve hayatımızda yediğimiz en taze ve en lezzetli laz böreğini ve sütlacı burada yemiş olabiliriz. Buradan direkt olarak Borçka’ya ulaşmamız gerekiyordu çünkü yol üzerinde başka bir yerde durursak akşam olmadan Borçka Karagöl’e varamayacaktık. Polis yardımıyla, rahatça araba durdurabiliyor olmamıza rağmen Borçka’ya giden kimseye denk gelemedik. Biz Borçka’ya gidemedikçe, çaylar tazeleniyor, yemekler, içecekler geliyordu. Kesinlikle hiç bir ikramı geri çevirmedik 🙂

Yaklaşık bir saat civarı bekleme süresinin ardından, Borçka minibüsü durdu. Polis abinin ricası üzerine bizi ücretsiz olarak Borçka’ya kadar götürdü. Ancak Karagöl’e nasıl ulaşacağımızı bilmediğimizden yol boyu şoförden bilgiler aldık. Kendisi Borçka – Camili (Macahel) minibüsüne bizi ücretsiz olarak bindirdi. Şansımız ve bu bölge halkının misafirperverliği sayesinde rahatça Borçka Karagöl yol ayrımına varabildik.

Otostop ile Borçka Karagöl
Borçka Karagöl Girişi

İndiğimizde yağmur ve sis çoktan bastırmıştı. Altımda şort, üstümde sweatshirt garip bir görüntü içinde göle nasıl varacağımızı düşünerek yürümeye koyulduk. Gelen araçlardan biri (Mersinli teyzelerin olduğu tur aracı) “aaaaa çocuklar ne kadar da güzel geziyor…” sesleri eşliğinde bizi aldı. Karagöle, müthiş bir yeşillik ve manzara eşliğinde hava kararmadan vardık.

Güneşi Ayrı, Sisi Ayrı Cennet : Borçka Karagöl

Göz gözü görmeyecek hale gelebiliyor

Kamp alanına vardığımızda, yaklaşık 15 çadırın alanda kurulu olduğunu gördük. Hemen kendimize göl kenarında bir yer seçip çadırımızı kurduk. Daha sonra yazacağımız, çadır nereye kurulmalı/kurulmamalı yazımızda “kurulmamalı” olarak bahsedeceğimiz bir yere, hem de bu yağmurda gölün dibine çadırımızı kurduk.

Borçka Karagöl kenarı kamp alanımız

Dışarıdaki grup, tulum ve karadeniz türküleri eşliğinde çok güzel bir ortam yaratmıştı. Havanın temizliği ve bizim yorgunluğumuz birleşince tulum sesleri eşliğinde çadırımızda uyumak çok daha güzel bir seçenek olarak geldi bize.

Çadırın içinden Borçka Karagöl
Benden önce çadırdan çıkmayı başaran Ezgi

Sabah o kadar güzel ve uzuuun bir uykudan uyanmıştık ki fotoğraflardan ne kadar çok uyuduğumuzu fark edebilirsiniz 🙂 Hava şansımıza, önceki günün aksine güneşliydi fakat dağlardan yavaş yavaş bulutlar gelmeye başlıyordu. Ormanın üstünden yavaşça aşağı akan bulutlar, Borçka Karagöl’ü büyüleyici bir yer haline getirmeye başlıyordu. Göl etrafında tam tur bir yürüyüş yapıp, bolca fotoğraf çektik.

Yeni uyanan, çok uyumuş Ahmet
Yeni uyanmış Ezgi 🙂

Buraya geldiğinizde mümkün olduğunca erken uyanın ve açık olan havanın, yerini bulutlara bırakışını sakince izleyin.

Harcadığımız Para : 10 TL Fındıklı’da yediklerimiz.

5 TL Borçka Karagöl için aldığımız kahvaltılıklar

Borçka Karagöl ile ilgili küçük notlar :

1 – Size Şavşat Karagöl’ün daha güzel olduğunu söyleyenler olacak. İnanmayın, Borçka Karagöl’ün alternatifi bizce hiçbir yerde yok.

Karagöl içerisi
Göl kenarı

2 – Bol miktarda balık var ve su yer yer berrak görünüyor. Bunu korumak için balık avlamak ve gölde yüzmek yasak. Lütfen buranın güzelliğinin korunmasında yardımcı olun.

Gölde bolca balık var

3 – Burada bulunan tesis, çadır kurmanız için sizden para talep edebiliyor. Tekseniz paranız olmadığını, zaten karşılığında bir hizmet vermediklerini sölyeyip para vermemeye çalışın. Olmuyorsa pazarlık yapın. Kalabalıksanız para vermeme konusunda diretebilirsiniz. (Biz kalabalıktık ve para vermedik.)

Borçka karagöl kenarı kamp alanımız

4 – Buraya kamp yapanlardan çok günübirlik ziyaretçiler geliyor. Otostopla gelecekseniz günün erken saatlerini, geri dönecekseniz de öğlen saatlerini tercih edin.

5 – Güneşin doğuşuyla uyanıp, sisin yavaşça gölün üzerine çöküşünü izleyin.

6 – Artvin insanı bölgedeki diğer şehirlerle kıyaslandığında çok daha sıcakkanlı ve sosyaldir. Tanışın, bu bölgeyle ilgili hikayeleri, türküleri dinleyin.

Karagöl Etrafından Manzaralar

Gölün etrafında tam tur atılabiliyor.
Borçka Karagöl
Tesis’in bulunduğu alandaki köprü

Havanın açık olduğu günün erken saatleri
Ormanın iç taraflarından

Orman içerisi bitki örtüsü yağmur ormanları gibi

Sis yavaştan aşağıya doğru geliyor

Son Yazılarımızdan Haberdar Ol!

E-MAIL Listemize kayıt olursanız, haftalık yazılarımızdan haberdar olabilirsiniz !

One thought on “Borçka Karagöl : Bulutlar İçinde Bir Yeşil Cennet

1. ülkemizin her yeri cennet özellikle karadenizin her şehiri birbirinden güzel ama bu güzelliklerin kıymetini bilmiyoruz.